Yaz Aylarında Gıda Zehirlenmeleri Artıyor, Uyarılar Yapıldı
Yaz mevsimiyle birlikte gıda zehirlenmesi vakalarında artış gözlemleniyor. Uzmanlar, gıda güvenliği konusunda uyarılarda bulunuyor.
Hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte gıdaların bozulma riski de yükseliyor. Özellikle et, süt, yumurta, tavuk ve deniz ürünleri gibi çabuk bozulabilen gıdaların muhafazası önem taşıyor. Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Tıp Bölümü'nden Prof. Dr. Mehmet Özgür Erdoğan, gıda zehirlenmelerine karşı vatandaşları uyararak, gerekli önlemleri almalarının önemine dikkat çekti.
Prof. Dr. Erdoğan, yaz aylarında besin zehirlenmesi riskinin arttığını belirtirken, sıcakların yiyecekler üzerinde bakterilerin çoğalmasına sebep olduğunu ifade etti. Özellikle açıkta bekletilen gıdaların, deniz ürünlerinin ve tavuk yemeklerinin ciddi riskler barındırdığını söyledi. Besin zehirlenmesi belirtilerinin bulantı, kusma, ateş ve ishal gibi durumları içerdiğini aktardı.
Zehirlenme şüphesi durumunda vakit kaybetmeden doktora başvurulması gerektiğini vurgulayan Erdoğan, geç müdahale sonucunda daha ağır hastalıkların ortaya çıkabileceğini belirtti. Her yıl yaz aylarında, besin zehirlenmesi vakalarında belirgin bir artış yaşandığını ve bu konuda Tarım ve Orman ile Sağlık Bakanlıklarının denetimlerde bulunduğunu ifade etti.
