KuvayiMedya Haber
Hava Durumu
SON HABERLER
Tümü
Ekonomi

Yargıtay kararlarıyla emeklilikte yeni dönem başladı

Yargıtay, prim ödenen farklı sigorta kurumları arasında emeklilikte eşitlik sağladı. Milyonlarca vatandaşın mağduriyeti sona erdi.

Yargıtay kararlarıyla emeklilikte yeni dönem başladı
Ahmet Yılmaz··1 dk okuma

Sosyal Güvenlik Kurumu'nun (SGK) uyguladığı "son 7 yıl içinde en çok prim ödenen kurumdan emekli olma" kuralı nedeniyle mağdur olan vatandaşlar için Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, emsal niteliğinde bir karar aldı. Bu karar, SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı gibi farklı kurumlarda prim ödeyenleri etkiliyor.

SGK Başuzmanı İsa Karakaş, Türkiye Gazetesi'nde bu kararın milyonlarca kişi için önemli olacağına dikkat çekti. Karara konu olan bir davada, bir vatandaş SSK'dan 6730 gün, Emekli Sandığı’ndan 450 gün ve Bağ-Kur'dan 2092 gün prim ödemişti. 2002 yılında emeklilik başvurusunda bulunan bu vatandaş, SSK şartlarını sağlamasına rağmen SGK, Bağ-Kur üzerinden emekli olmasını talep etti.

İş Mahkemesi, vatandaşın lehine karar vererek hak kaybı yaşandığına hükmetti. SGK'nın itirazı üzerine dosya Yargıtay 10. Hukuk Dairesi'ne gitti, ancak teknik nedenlerle karar bozuldu. Yerel mahkeme, emeklilikteki hak kaybını vurgulayarak direndi. Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, Bağ-Kur günlerinin sayılmaması gerektiğine karar verdi ve bu durum vatandaşların lehine olacak şekilde değerlendirildi.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

Yargıtay kararlarıyla emeklilikte yeni dönem başladı | KuvayiMedya