Venezuela'da peş peşe depremler yaşandı, Türk vatandaşı tanıklık etti
Venezuela'da 7.5 ve 7.2 büyüklüğünde iki deprem meydana geldi. Türk vatandaşı İbrahim Eser, yaşadığı durumu cep telefonu ile kaydetti.
ABD Jeolojik Araştırma Merkezi (USGS), Venezuela'da 39 saniye arayla 7.5 ve 7.2 büyüklüğünde iki deprem meydana geldiğini bildirdi.
16 yıldır Venezuela'da yaşayan Türk vatandaşı İbrahim Eser, deprem sırasında ailesiyle birlikte La Guaira kentindeydi. Eser, bölgedeki yıkımı cep telefonuyla kaydederek, "Her yer cehennem gibi. Hiçbir yer sağlam kalmadı, her yer yıkıldı." ifadelerini kullandı. Eser, alev alan bir binanın görüntülerini de paylaştı.
Venezuela Geçici Devlet Başkanı Delcy Rodriguez, basın toplantısında depremler sonucunda 32 kişinin hayatını kaybettiğini ve 700'den fazla kişinin yaralandığını açıkladı. Rodriguez, La Guaira'nın en çok etkilenen bölge olduğunu belirterek, arama kurtarma çalışmalarının devam ettiğini ifade etti. Ayrıca, depremlerin ardından ülkede olağanüstü hal (OHAL) ilan edildiğini duyurdu.
Başkent Caracas'ın yanı sıra Miranda, La Guaira, Aragua, Carabobo ve Falcon eyaletlerinde de ağır hasar meydana geldi. Simon Bolivar Uluslararası Havalimanı, altyapısındaki hasar nedeniyle kapatıldı. Okullar tatil edilirken, zorunlu olmayan tüm faaliyetler askıya alındı.
