İstanbul merkezli operasyonda 19 eczacı gözaltına alındı
İstanbul'da gerçekleştirilen operasyonda, sahte reçete ile yurt dışına ilaç satışı yaptığı iddia edilen 19 eczacı yakalandı.
İstanbul merkezli olarak 6 ilde düzenlenen operasyonda, sahte reçetelerle yüksek maliyetli ilaçları stoklayıp yurt dışına kayıt dışı sattığı iddia edilen 19 eczacı gözaltına alındı.
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'nın koordinesinde yürütülen soruşturma çerçevesinde, Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri eczacılık sektöründe faaliyet gösteren bazı kişileri izlemeye aldı.
Yapılan incelemelerde, şüphelilerin sahte reçetelerle ecza depoları ve ilaç firmalarından temin ettikleri ilaçların kanser, organ nakli, ALS, diyabet ve hipertansiyon gibi kronik hastalıkların tedavisinde kullanılan ürünler olduğu belirlendi. Eczacılar, bu ilaçları kuryeler aracılığıyla yurt dışına gönderdi.
Teknik ve fiziki takip sonrası kimlikleri belirlenen şüphelilere İstanbul, Ankara, Kahramanmaraş, Diyarbakır, Hakkari ve Şırnak'ta eş zamanlı operasyon yapıldı. Gözaltına alınan kişiler, ifadeleri alınmak üzere İstanbul Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü'ne götürüldü. Adli işlemlerin sürdüğü bildirildi.
