İran'dan İsviçre'deki diplomatik temaslara dair çarpıcı açıklama
İran, İsviçre'deki diplomatik temaslarla ilgili nükleer müzakerelerin yapılmadığını duyurdu.
ABD ile İran arasında İsviçre'de sürdüğü bildirilen diplomatik görüşmeler devam ederken, İran'dan dikkat çekici bir açıklama geldi.
İran Devrim Muhafızları Ordusu'na yakın olduğu bilinen Tasnim Haber Ajansı'nın aktardığına göre, İranlı müzakere heyetine yakın bir kaynağa dayandırılan haberde, İsviçre'de şimdiye kadar herhangi bir nükleer müzakerenin gerçekleşmediği öne sürüldü.
Ayrıca, İranlı yetkililer ile Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Grossi arasında İsviçre'de bir görüşme yapılmadığı belirtildi. Bu açıklama, ABD ile İran arasında yeniden canlanan diplomatik ilişkiler hakkında yayılan iddialar sonrası geldi.
İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, daha önceki beyanlarında İsviçre'deki temasların ardından önemli ekonomik kazanımlar elde ettiklerini iddia etmiş, petrol ve petrokimya ihracatında bazı yaptırım muafiyetleri sağlandığını belirtmişti. Ayrıca, Katar ve Pakistan arabuluculuğunda yürütülen görüşmelerin ardından, ABD, İran ve Lübnan'ın yer aldığı ortak bir mekanizma kurulacağı bilgisi paylaşılmıştı.
Tasnim'in haberi, İsviçre'deki görüşmelerin içeriği hakkında belirsizlikler doğurdu. Tarafların gelecek açıklamaları, ABD-İran ilişkilerinin gerçek durumunu netleştirebilir.
