KuvayiMedya Haber
Hava Durumu
SON HABERLER
Tümü
Gündem

İran heyeti müzakereleri terk etti, Trump'tan tehditler yükseldi

İsviçre'de ABD ve İran arasında süren müzakereler, Trump'ın tehditleri üzerine krize dönüştü. İran heyeti masayı terk etti.

İran heyeti müzakereleri terk etti, Trump'tan tehditler yükseldi
Ahmet Yılmaz··2 dk okuma

ABD ve İran, 60 günlük geçici ateşkesi kalıcı bir anlaşmaya dönüştürmek amacıyla 4 aydır devam eden görüşmeler için 15 Ekim 2023'te İsviçre'nin Buergenstock kentinde bir araya geldi.

ABD Başkan Yardımcısı JD Vance ve İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf, pazar sabahı Lübnan'daki ateşkesin geleceği ve İran'ın dondurulmuş varlıkları üzerinde müzakere etmek üzere toplandı.

Müzakere süreci, İran Devrim Muhafızları Ordusu'nun Hürmüz Boğazı'nı kapattığını açıklamasıyla gergin bir atmosferde başladı. ABD Başkanı Donald Trump, Fox News'a verdiği röportajda, İranlı yetkililere Hürmüz Boğazı'nı kapatmaları durumunda ülkelerine dönmekte zorlanacaklarını ifade etti.

Trump, İran’ın Lübnan’daki vekil güçleri Hizbullah'ın eylemlerini durdurmaması halinde daha sert askeri müdahale gerçekleştireceklerini belirtti. İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan'ın nükleer haklarıyla ilgili açıklamalarına yanıt veren Trump, tehditlerinin dozunu artırdı.

İran heyeti, Trump'ın tehditlerini protesto ederek müzakerelerin yapıldığı binayı terk etti. Müzakere sürecinin henüz sonlanmadığı, diplomatik görüşmelerin kapalı kapılar ardında sürdüğü bildirildi.

Al Jazeera'nın haberine göre, İran heyeti, Katar heyetine şikayetlerini iletti ve çözüm için girişimlerin devam ettiğini aktardı. Tahran yönetimi, Trump’ın tehditleri nedeniyle özür dilemesini ve İsrail’in Lübnan’dan çekilmesini talep etti.

Pakistan hükümetinden bir kaynak, müzakerelerin tamamlanmadığını ve ikinci tur görüşmelerin bugün başlamasının olasılığının düşük olduğunu ifade etti. JD Vance, İran halkıyla ilişkilerde yeni bir sayfa açmak istediklerini belirtirken, Hürmüz Boğazı'nın kapalı olduğuna dair somut bir kanıt bulamadıklarını söyledi.

İsrail ordusu, Lübnan cephesinde ateşkese taraf olmadığını ve işgal altındaki bölgelerden çekilmeyeceklerini duyurdu. Lübnan Sivil Savunma yetkilileri, düzenlenen İsrail saldırılarında 20 kişinin hayatını kaybettiğini bildirdi.

İsrail kamuoyunda, yapılan anketlere göre, halkın %92'si bu savaştan İran'ın kazançlı çıktığını düşünüyor. Lübnan Sağlık Bakanlığı, 2 Mart’tan bu yana hayatını kaybedenlerin sayısının 4 bin 57'ye ulaştığını açıkladı.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

İran heyeti müzakereleri terk etti, Trump'tan tehditler yükseldi | KuvayiMedya