İngiltere Başbakanı Keir Starmer istifasını açıkladı
İngiltere Başbakanı Keir Starmer, yerel seçimlerdeki başarısızlık sonrası istifa etti. Starmer, eylül ayında yeni liderin belirleneceğini duyurdu.
İngiltere Başbakanı Keir Starmer, yerel seçimlerde yaşanan yenilgi sonrasında görevinden ayrıldığını açıkladı. Londra'daki 10 Downing Street önünde düzenlediği basın toplantısında, 'Kral ile görüştüm, istifa ettim' dedi ve çalışma arkadaşlarına teşekkür etti.
Starmer, yeni bir liderin belirlenmesi için parti ile bir takvim oluşturulacağını ve bu süreçte başbakan olarak görevine devam edeceğini aktardı. Ayrıca, yeni liderin eylül ayında seçileceğini belirtti. İki yıl önce İşçi Partisi'ni kazandığında, bu durumun 14 yıl sonra gelen ilk zafer olduğunu hatırlatan Starmer, 'Yeni bir sayfa açıldı; milyonlarca insanın hayatını daha iyiye doğru değiştirme şansı doğdu' şeklinde konuştu.
Starmer, İşçi Partisi'nin geçmişteki zorluklarından bahsetti ve kararlarını ulusu önceliklendirmek amacıyla aldığını ifade etti. Adaylık başvurularının 9 Temmuz'da başlayacağını ve yaz tatiline kadar tamamlanmasının planlandığını aktaran Starmer, seçimlerin eylülde tamamlanması halinde yeni liderin göreve başlayacağı bilgisini verdi. Starmer'ın yerine Andy Burnham'ın geçmesi bekleniyor.
