Emekli sağlık çalışanı salep orkidesi yetiştirerek tarıma kazandırdı
Zonguldak'ta emekli Arzu Marankoz, atıl arazisini salep orkidesi yetiştirerek değerlendirdi ve üretim alanını artırmayı hedefliyor.
Zonguldak'ın Karadeniz Ereğli ilçesindeki Aydınlar köyünde yaşayan 52 yaşındaki Arzu Marankoz, emekliliğinin ardından atıl arazisini değerlendirmek için salep orkidesi yetiştirmeye karar verdi.
Marankoz, doğadan toplanması yasak olan salep orkidesi için Karadeniz Ereğli Tarım ve Orman Müdürlüğüne başvurarak gerekli izni aldı. İlk olarak 300 metrekarelik alanda çalışmalara başlayan Marankoz, daha sonra bu alanı 1,5 dönüme çıkardı.
Bu yıl 100 bin yumru dikip 1 ton rekolte bekleyen Marankoz, salep orkidesinin yüksek ekonomik değeri ve çeşitli sektörlerdeki kullanımı nedeniyle üretim alanını artırmayı planlıyor. Marankoz, salep orkidesi yetiştiriciliğinin zorluğunu ancak sevgiyle yapılırsa kolaylaşacağını belirtti.
