KuvayiMedya Haber
Hava Durumu
SON HABERLER
23:00Emekli sağlık çalışanı salep orkidesi yetiştirerek tarıma kazandırdı22:40Trabzon'da istinat duvarı çöktü, aile felaketten kıl payı kurtuldu22:30Suriye Cumhurbaşkanı Şara, Lübnan ile işbirliğine hazır olduklarını açıkladı22:20Bürgenstock'ta ABD ve İran görüşmeleri gerçekleşti ama temas olmadı21:55Katar'da fabrikada meydana gelen patlama nedeniyle bölgeye ekipler sevk edildi21:40Sinop Müftülüğünde Tartışmalara Neden Olan Makam Koltuğu Kullanımı21:35Tarım Bakanı, 51 bin kanatlı hayvanın doğaya salınacağını açıkladı21:20Fransa'da aşırı sıcaklar nedeniyle okullar tatil ediliyor21:15Pakistan'da freni tutmayan araç camiye girdi, 2 ölü 30 yaralı21:10Tegucigalpa'da otomobil kazası sonrası skandal görüntüler23:00Emekli sağlık çalışanı salep orkidesi yetiştirerek tarıma kazandırdı22:40Trabzon'da istinat duvarı çöktü, aile felaketten kıl payı kurtuldu22:30Suriye Cumhurbaşkanı Şara, Lübnan ile işbirliğine hazır olduklarını açıkladı22:20Bürgenstock'ta ABD ve İran görüşmeleri gerçekleşti ama temas olmadı21:55Katar'da fabrikada meydana gelen patlama nedeniyle bölgeye ekipler sevk edildi21:40Sinop Müftülüğünde Tartışmalara Neden Olan Makam Koltuğu Kullanımı21:35Tarım Bakanı, 51 bin kanatlı hayvanın doğaya salınacağını açıkladı21:20Fransa'da aşırı sıcaklar nedeniyle okullar tatil ediliyor21:15Pakistan'da freni tutmayan araç camiye girdi, 2 ölü 30 yaralı21:10Tegucigalpa'da otomobil kazası sonrası skandal görüntüler
Tümü
Gündem

Emekli sağlık çalışanı salep orkidesi yetiştirerek tarıma kazandırdı

Zonguldak'ta emekli Arzu Marankoz, atıl arazisini salep orkidesi yetiştirerek değerlendirdi ve üretim alanını artırmayı hedefliyor.

Emekli sağlık çalışanı salep orkidesi yetiştirerek tarıma kazandırdı
Ahmet Yılmaz··1 dk okuma

Zonguldak'ın Karadeniz Ereğli ilçesindeki Aydınlar köyünde yaşayan 52 yaşındaki Arzu Marankoz, emekliliğinin ardından atıl arazisini değerlendirmek için salep orkidesi yetiştirmeye karar verdi.

Marankoz, doğadan toplanması yasak olan salep orkidesi için Karadeniz Ereğli Tarım ve Orman Müdürlüğüne başvurarak gerekli izni aldı. İlk olarak 300 metrekarelik alanda çalışmalara başlayan Marankoz, daha sonra bu alanı 1,5 dönüme çıkardı.

Bu yıl 100 bin yumru dikip 1 ton rekolte bekleyen Marankoz, salep orkidesinin yüksek ekonomik değeri ve çeşitli sektörlerdeki kullanımı nedeniyle üretim alanını artırmayı planlıyor. Marankoz, salep orkidesi yetiştiriciliğinin zorluğunu ancak sevgiyle yapılırsa kolaylaşacağını belirtti.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

Emekli sağlık çalışanı salep orkidesi yetiştirerek tarıma kazandırdı | KuvayiMedya