KuvayiMedya Haber
Hava Durumu
SON HABERLER
Tümü
Ekonomi

e-Fatura zorunluluğu 2025'te başlıyor, ceza 17 milyon lira

Gelir İdaresi Başkanlığı, e-Fatura geçiş tarihlerini ve sektörleri açıkladı. Cezalar 2026 yılında 17 milyon liraya kadar çıkabilir.

e-Fatura zorunluluğu 2025'te başlıyor, ceza 17 milyon lira
Ahmet Yılmaz··1 dk okuma

Gelir İdaresi Başkanlığı, vergi sistemindeki dijitalleşme süreci çerçevesinde e-Fatura uygulamasının yeni tarihlerini belirledi. 2021 yılında başlayan e-Fatura zorunluluğu, işletmeler için önemli bir aşamaya geçiyor.

Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, ciro limitlerine göre belirlenen e-Fatura geçişinin 2025 yılı itibarıyla 3 milyon lira ve üzeri ciroya sahip mükellefler için 1 Temmuz'a kadar zorunlu hale geleceğini açıkladı.

Yıldız, e-Fatura'ya geçmemesi durumunda işletmelere ağır cezalar uygulanacağını vurguladı. 2026 yılında özel usulsüzlük cezasının yıllık üst sınırının 17 milyon lira olabileceğini belirtti. Ayrıca, e-Faturaların elektronik ortamda oluşturulup GİB sistemleri üzerinden iletileceği, e-Arşiv faturaların ise müşterinin isteği doğrultusunda gönderilebileceği ifade edildi.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

e-Fatura zorunluluğu 2025'te başlıyor, ceza 17 milyon lira | KuvayiMedya