e-Fatura zorunluluğu 2025'te başlıyor, ceza 17 milyon lira
Gelir İdaresi Başkanlığı, e-Fatura geçiş tarihlerini ve sektörleri açıkladı. Cezalar 2026 yılında 17 milyon liraya kadar çıkabilir.
Gelir İdaresi Başkanlığı, vergi sistemindeki dijitalleşme süreci çerçevesinde e-Fatura uygulamasının yeni tarihlerini belirledi. 2021 yılında başlayan e-Fatura zorunluluğu, işletmeler için önemli bir aşamaya geçiyor.
Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, ciro limitlerine göre belirlenen e-Fatura geçişinin 2025 yılı itibarıyla 3 milyon lira ve üzeri ciroya sahip mükellefler için 1 Temmuz'a kadar zorunlu hale geleceğini açıkladı.
Yıldız, e-Fatura'ya geçmemesi durumunda işletmelere ağır cezalar uygulanacağını vurguladı. 2026 yılında özel usulsüzlük cezasının yıllık üst sınırının 17 milyon lira olabileceğini belirtti. Ayrıca, e-Faturaların elektronik ortamda oluşturulup GİB sistemleri üzerinden iletileceği, e-Arşiv faturaların ise müşterinin isteği doğrultusunda gönderilebileceği ifade edildi.
