Büyükçekmece Adliyesi'nde 147 milyon liralık soygun soruşturmasında gelişmeler
Büyükçekmece Adliyesi'nde 1 Aralık 2025'te gerçekleşen altın ve gümüş soygununda 18 kişi tutuklandı. Firari memur Erdal Timurtaş ve eşi hala kayıp.
1 Aralık 2025 tarihinde Büyükçekmece Adliyesi'nde meydana gelen soygunla ilgili olarak 18 kişi tutuklandı. Adli emanet bürosundan 25 kilogram altın ve 50 kilogram gümüşün çalındığı bildirildi. Çalınan eşyaların değeri yaklaşık 147 milyon lira olarak belirlendi.
Soygunun sorumlusu olduğu iddia edilen zimmet memuru Erdal Timurtaş'ın uzun süredir işe gelmediği, bunun üzerine Cumhuriyet Başsavcılığı'nın emanet bürosunu denetlediği ifade edildi. Denetimde, 50 kilogram gümüş ve 25 kilogram altının kayıp olduğu tespit edildi. Ayrıca, Timurtaş'ın 2022'de çalışmaya başladığı, diğer bir memur Kemal D.'nin ise 2021'den beri görevde olduğu belirtildi.
Soygundaki zanlıların, 3-18 Kasım 2025 tarihleri arasında yapılan rutin sevkiyat işlemlerinden faydalanarak altın ve gümüşü adliyeden çıkardıkları ortaya çıktı. Başsavcılık, 10 Aralık 2025 tarihinde Esma Timurtaş'ın yakınlarının da aralarında bulunduğu toplam 13 kişiyi gözaltına aldı. 16 zanlının ise Ağrı'nın Doğubayazıt ilçesine götürüldüğü belirlendi. Firari Erdal Timurtaş ve eşi için kırmızı bülten çıkarılması talep edildi.
