Bolu'da Yabani Salep Toplayan 3 Kişiye 2 Milyon TL Ceza Kesildi
Bolu'nun Yeniçağa ilçesinde yasaklı yabani salep topladığı tespit edilen 3 kişiye toplam 2 milyon 97 bin 735 lira ceza uygulandı.
Bolu'nun Yeniçağa ilçesinde, yabani salep topladığı tespit edilen üç kişi hakkında idari ceza uygulandı. Ceza, 12 Ekim 2023 tarihinde İlçe Jandarma Komutanlığı ve İl Jandarma Komutanlığı ekiplerinin yaptığı kontroller sonucunda verildi.
Ekipler, Çamlık köyü arazisinde gerçekleştirdikleri denetimlerde, yasaklı olan 4,5 kilogram yabani salep buldular. Bulunan bitkiler, Doğa Koruma ve Milli Parklar İl Müdürlüğü ekiplerine teslim edildi.
İşlem yapılan kişilere, 2872 sayılı Çevre Kanunu kapsamında 'biyoçeşitliliği tahrip etme' nedeniyle kişi başı 699 bin 245 lira olmak üzere toplam 2 milyon 97 bin 735 lira ceza kesildi.
