Avrupa'da aşırı sıcaklar nedeniyle ölü sayısı artıyor
Avrupa'da etkili olan aşırı sıcak hava dalgası can kaybına yol açtı. Fransa'da en az 18 kişi hayatını kaybetti.
Avrupa genelinde etkisini sürdüren aşırı sıcak hava dalgası, sabah saatlerinde dış basında geniş bir şekilde ele alındı. "Ejderha sıcakları" olarak adlandırılan bu hava durumu, özellikle yaşlılar, çocuklar ve kronik hastalar için tehlike oluşturuyor. Bazı tahminler, bir hafta içinde 25 bin kişinin hayatını kaybedebileceğini öne sürdü.
Fransa'da sıcaklıkların rekor seviyelere ulaşmasının ardından, can kayıpları yaşanmaya başladı. Vaucluse bölgesindeki Carpentras'ta, anneleri tarafından araç içinde baygın bulunan 2 ve 4 yaşındaki iki çocuk, tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. Bordeaux'da, sıcaklık nedeniyle sağlık sorunları yaşayan 80 ile 95 yaşları arasındaki üç kişi yaşamını yitirirken, hafta sonu boğulma vakalarında da 13 kişi hayatını kaybetti. Böylece sıcak hava dalgasıyla ilişkilendirilen ölümlerin sayısı en az 18 olarak kaydedildi.
Bordeaux'da sıcaklık 41,9 dereceye ulaşarak geçen yılın rekorunu geçerken, Poitiers'de 41,2 derece ölçüldü. Bu, 1947 yılından bu yana görülen en yüksek sıcaklık olarak kaydedildi. Uzmanlar, sıcaklıkların önümüzdeki günlerde daha da artabileceği konusunda uyarıda bulundu. İtalya'da ise Milano, Roma, Torino, Venedik ve Floransa dahil 12 şehirde kırmızı alarm verildi. Ayrıca, bazı bölgelerde artan enerji tüketimi nedeniyle elektrik kesintileri yaşanmaya başladı.
İngiltere Meteoroloji Kurumu, ülkenin yılın en sıcak gününe hazırlanıldığını açıkladı. Bazı bölgelerde sıcaklıkların 39 derecenin üzerine çıkabileceği ve geçmiş haziran rekorlarının kırılabileceği belirtildi. Belçika'da turuncu alarm ilan edilirken, İspanya'da sıcaklıkların mevsim normallerinin 10 derece üzerine çıkabileceği bildirildi. Sağlık kuruluşları ve yerel yönetimler, vatandaşlara mümkünse dışarı çıkmamaları konusunda uyarılarda bulunuyor.
