Ankara Valiliği, NATO Zirvesi için güvenlik önlemlerini açıkladı
Ankara Valiliği, 7-8 Temmuz tarihlerinde gerçekleşecek NATO zirvesi için güvenlik tedbirlerini duyurdu.
Ankara Valiliği, 7-8 Temmuz tarihlerinde başkentte yapılacak NATO zirvesi öncesinde önemli güvenlik önlemleri alındığını bildirdi. Zirve süresince hassas bölgelere yetkisi olmayan girişlerin engelleneceği ve kent genelinde her türlü etkinliğin 13 gün boyunca yasaklandığı ifade edildi.
Açıklamada, zirvenin güvenliğini tehdit edebilecek durumların önceden önlenmesinin hedeflendiği belirtildi. Alınan tedbirlerle birlikte, NATO zirvesinin yapılacağı alanlar, yabancı delegelerin konaklayacağı oteller ve delegasyon güzergahları gibi kritik noktalara yetkisiz şahıs ve araçların girişi yasaklandı.
Güvenlik tedbirleri çerçevesinde, Ankara sınırları içinde yapılan tüm açık ve kapalı alan etkinlikleri yasaklandı. Bu yasaklar arasında toplanma, gösteri yürüyüşü, miting, basın açıklamaları, oturma eylemleri, protestolar ve açlık grevleri yer alıyor. Ayrıca şehirde stant açmak, çadır kurmak, el ilanı ve afiş dağıtmak gibi faaliyetler de yasak kapsamına alındı.
Yasakların 28 Haziran 2026 günü saat 00.00'da başlayacağı ve 10 Temmuz 2026 günü saat 23.59'a kadar süreceği belirtildi.
